פסיכולוגיה התפתחותית
מבוא כללי
התפתחותיות שונות בהיבטים הפיזיולוגיים, הקוגניטיביים, הרגשיים, החברתיים והמשפחתיים. בקורס נסקור את תחום הידע של הפסיכולוגיה ההתפתחותית תוך התייחסות לתקופות השונות, החל בינקות, דרך הגיל הרך, הילדות, גיל ההתבגרות, הבגרות הצעירה, הבגרות האמצעית והבגרות המאוחרת (הזקנה). במוקד הדיון יעמדו מספר תיאוריות יסודיות בתחום: תיאוריית ההתקשרות של ג’ון בולבי ומארי איינסוורת’, תיאוריית ההתפתחות הפסיכו-סוציאלית של אריק אריקסון ותיאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז’ה. הדגש יושם על ההתפתחות כמתרחשת לאורך כל טווח החיים, מילדות ועד זקנה.
עוד על הקורס
הקורס יתפרס על פני 9 שיעורים, כל שיעור באורך 45 דקות (כל יחידה באורך של שעה וחצי). חלוקת הנושאים:
מהי הפסיכולוגיה ההתפתחותית – הגדרות, עקרונות וסוגיות מרכזיות
התיאוריה הפסיכו-סוציאלית של אריקסון: התפתחות בשלבים מלידה ועד זקנה
תיאוריית ההתקשרות
תיאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז’ה
התפתחות בחיים הבוגרים: בגרות צעירה
התפתחות בחיים הבוגרים: בגרות אמצעית, בגרות מאוחרת
ההתפתחות כמתרחשת לאורך כל טווח החיים, מילדות ועד זקנה
מטלה: מבחן מסכם (רב-ברירתי) .
מרצה: דר’ אלעד ליבנה, פסיכולוג קליני
למסיימים בהצלחה תוענק תעודה מטעם מרכז י.נ.ר.
550 ש”ח.