תשובה כהלכה : טעות במוצר מאלי אקספרס.

הרב יונתן

סרור

Facebook
Email
Twitter
WhatsApp
Print

בס”ד

שלום וברכה

 

 

שאלה: הזמנתי מוצר מאלי אקספרס (חנות אינטרנט שמשווק ספקים רבים) והמוצר לא היה כמו שחשבתי .

כתבתי להם כי המוצר לא כמו שחשבתי והם הפנו את הבקשה למוכר והמוכר לא הגיב. הם החזירו לי את הכסף ללא דרישה להחזיר להם את המוצר.

האם אני צריכה לנסות להחזיר להם את המוצר?

 

תשובה: בדרך כלל כאשר מבטלים מקח, לפי ההלכה כן חייבים להחזיר את המוצר.

אך במקרה זה, מכיוון שיש תנאי התקשרות בין האתר לבין הספקים והלקוחות, אם את בטוחה שהם לא דרשו את החזרת המוצר במפורש ולא התנו את החזרת הכסף בהחזרת המוצר, אינך חייבת להחזיר.

אמנם מצד טעות הגוי זה יותר קל אך גם במידה והיה מדובר על חנות של יהודים לא היו חייבים להשיב את המוצר. כי הם גם כן הסכימו לתנאי ההתקשרות עם האתר .

 

בברכה

הרב יונתן סרור